Çarşamba, Kasım 27

e istanbul'u izliyorum!


evimize taşınalı 3 yıldan fazla oldu ama biz oradan oraya taşınan kiracı psikolojisini üzerimizden atıp bir türlü eve yerleşemedik. sonunda dedik ki " yerleşelim artık!" {he bunu benim 6 aylığına barselona 'ya gitmemin arifesinde söylüyor olmamız da ayrıca manidar tabii :)
peki yerleşelim, yerleşelim de nasıl başlayalım? oraya buraya raflar ve  hobi malzemeleri için saklama kutularıyla başlayan alışveriş çılgınlığımızdan sonra yüksek lisansımla birlikte yeniden odama giren ama odada bir türlü kendine yer bulamayan, ordan oraya savrulan masama diktim gözümü. garibimi nasıl yerleşik hale getiririm diye düşününce de aklıma masamın üstüne yerleştirebileceğim böylece o köşeyi çalışma köşesine dönüştürebilecek mantar pano fikri geldi;

"pekiiiiiii,ne yapsam, ne yapsam?  istanbul silüetli pano yapsam! 
nası yapsam? internetten bi silüet bulsam, otokette üzerinden geçip, ölçeklice alınabilcek çizim haline getirsem!
sonra ne yapsam? , kırtasiyeden mantar alsam, ölçekli silüet çıktımı üstüne yerleştirsem, kessem biçsem!

 çift taraflı bantı yapıştırsam arkasına, duvara sabitlesem!
sonra Allah ne verdiyse yapıştırsam, kurulsam masama. ispanyolca ödevimi yapsam, keyifle adaçayımı yudumlayaraktan... hiç fena olmaz değil mi? 
dipte kalıplı not: silüete ihtiyacınız olur ise e-posta adresinizi yollayınız bana. çizimi yollayayım hemen. 
dipte yetersiz not: çocukluğumdan beri hiç bişeyi atmaya kıyamam, kutu kutu hatıra kağıtlarım var. 30x90 cmlik pano 5 dakikada doldu, duvarları tümden mantarla mı kaplasam, ne yapsam?
dipte yerleşik not: şunu anladım ki bi evin duvarlarını da kullanmaya başlamadan o eve bir türlü yerleşemiyorsunuz. duvarlar kullanılmadığında ev plandan ibaret kalıyor; tek boyutlu! doya doya kullanınız, sonradan kusurları kapatabilecek alçı ve boyaya ulaşmak artık kolay!
dipte eski istanbul'lu not: efenim malumunuz eskiden yeni evlenenlerin ayrı eve çıkması diye birşey yokmuş. şanslılar ise gelinle damada evde bir oda verilirmiş. gelin de nereden geldiyse o odanın bir duvarında gelinin memleketinin resmi olurmuş. o yüzden eski evlerinin duvarlarını süsleyen şehir panaromalarını görürüz o evleri gezerken. bana gelince, istanbul'da yaşarken istanbul'un silüetini odamda istiyor olmam, hangi hasretliğe bağlanabilir bilemiyorum :D 
dipte şiirli şarkılı not: Orhan Veli'nin İstanbulu Dinliyorum şiirinin Fazıl Say tarafından bestelenen halini hiç dinlemiş miydiniz? http://www.youtube.com/watch?v=3aLASHqYYb4 Güvenç Dağüstün seslendiriyor burda, Fazıl Say'ın yeni çıkan cdsinde ise Serenad Bağcan seslendiriyor, nefis. bence cdyi de edinip hemen dinleyiniz efenim! cd tümüyle her derde deva!

15 yorum:

  1. çok güzel düşünmüşsün :)
    hayırlı olsun yeni yerleşebildiğin evin.
    aklımın bir köşesine not ettim bu mantar panoyu kesme işini ;)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim :)) mantarın en kalın olanını bulmakta fayda var yalnız, aklınızda olsun ben de bir dahaki sefere onu arayacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Mrhb çok iyi fikir tebrik ederim ve de tesekkur ederim benim yapmama vesile oldugunuz icin :) ama 1 ricam var çizimi bana gönderebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim.
    Tabi ki, yarın ilk iş yollarım ;)

    YanıtlaSil
  5. Mail adresimi gorebiliyo musunuz? Gorulmuyosa clk.mrv@gmail.com :)

    YanıtlaSil
  6. yalcinbsk@gmail.com silüeti gönderebilirsen çok sevinirim. Ellerine emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. fikir gerçekten çok iyi olmuş zahmet olmazsa bende çizimi bana da gönderebilir misin ?
    bortubocek16@hotmail.com

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim, yoıladım bile :)

    YanıtlaSil
  10. banada gönderebilirmisiniz? Ellerinize sağlık çok sevdim çok güzel olmuş...şimdiden teşekkürler
    thedestina@hotmail.com

    YanıtlaSil
  11. ben teşekkür ederim. yolladım bile çizimleri. beğenmenize sevindim :)

    YanıtlaSil
  12. simgebican@gmail.com çizimi banada gönderebilirsen çok sevinirim

    YanıtlaSil
  13. simgebican@gmail.com çizimi gönderebilir misiniz banada :)

    YanıtlaSil
  14. simgebican@gmail.com çizimi banada gönderebilir misiniz?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...